איך לקבל נפח חיפוש מדוייק (יחסית) בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל

לפני מספר חודשים הודיעה גוגל  שהיא תיתן גישה מוגבלת לכלי מתכנן מילות המפתח עבור חשבונות שלא מריצים מסעות פרסום בתשלום. בשורה זו נפלה כרעם ביום בהיר עבור קהילת אנשי ה-SEO בארץ ובעולם.

 

לא ידוע מה מקור השינוי הדרמטי הזה. ישנם כמה גרסאות ברשת שטוענות אולי בעקבות אינספור בוטים וכלים אוטומטיים שהציפו את הכלי והעמיסו על ה-API של גוגל, או אולי מפני שגוגל היא חברה ציבורית שחייבת להראות רווחים למשקיעים שלה והיא מעוניינת  לגרום גם לאנשי ה-SEO לפתוח את הארנק ולשלם עבור פרסום.  בדיון פורום הזה מודיעה מודיעה CassieH (עורכת הפורום מטעם גוגל) שהבעיות שהיו לאחרונה בכלי מתכנן מילות המפתח כעת נפתרו וזו הסיבה כנראה לשינוי.

אנחנו ישראלים, תמיד מנסים למצוא דרכים לעקוף בעיות או חסימות שמפריעים לנו בעבודה. את הפתרון הבא שבעזרתו ניתן לקבל נפח חיפוש מדוייק (יחסית) סיפקו גוגל עצמם ולא הרבה אנשי SEO יודעים על כך.

אני חייב לומר שהפתרון שאני עומד להציג הוא לא מיטבי ובטוח לא יגרום לכם לחייך או לנשום לרווחה אבל זה מה יש כרגע אם אינכם מעוניינים לשלם מאות דולרים לגוגל או תוכנה אחרת.
אגב – בכל מקרה הנתונים בכלי מתכנן מילות המפתח אף פעם לא היו מדוייקים.

שימוש באופציית תחזית של קליקים

 

    1. היכנסו לכלי מתכנן מילות המפתח כרגיל והזינו את הביטויים שברצונכם לבדוק את הנפח חיפוש שלהם.
      1
    2. סמנו את מילות המפתח ולחצו על "Add to Plan". לאחר שסימנתם את כל הביטויים נוסיף אותם לקמפיין שלנו על ידי לחיצה על "Review Plan"google-keyword-planner-add-to-plan-800x301
    3. כעת מוצג בפנינו גרף שנותן אינדקציה כמה קליקים אנחנו עלולים לקבל מדי יום על מודעה שנפרסם. שימו לב שמוצגת בפנינו מספר החשיפות ועלות משוערת לפי עלות מקסימלית לקליק שאפשר לקבוע בצד שמאל למעלה.
      keyword-planner-forecast-top-level
    4. ניתן ללחוץ על כל אדגרופ על מנת לקבל מידע יותר מדוייק
      keyword-planner-keyword-bid-800x336

 

שימו לב: המידע מתייחס לכמות הקליקים הצפויים במודעות אדוורדס אבל נתוני החשיפות הם משותפים לאורגני וממומן. ניתן לבחור בין התאמות שונות: מדוייק, רחבה, התאמה לביטוי, שלילי.
מבדיקה שערכתי ע"י השוואה לנתונים מקונסול החיפוש, מספר החשיפות אינו מדוייק (בלשון המעטה) אך אפשר לראות קורלוציה בין המידע מהקונוסל (חשיפות) ובין המידע שמגיע מכלי מילות המפתח.

התמונות באדיבות
sel

 

 

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב מחקר מילות מפתח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]