מקור הפנייה חדש באנליטיקס מגיע מאפליקציית החיפוש של גוגל

מה זה com.google.android.googlequicksearchbox.?

לא, זה לא חייזרים ולא מדובר בסיומת דומיין חדשה.

אם גם אתם נתקלתם לאחרונה במקור הפנייה חדש בדוחות האנליטיקס שלכם ואין לכם מושג מה זה, המשיכו לקרוא.

איפשהו סביב ה-27 לאפריל הבחנתי באנליטיקס במקור תנועה חדש בחלק מהאתרים שלי, מקור תנועה שלא ראיתי בעבר. כבר חשבתי לעצמי "אוי, שוב פעם Referral Spam חדש שמזהם לי את הדוחות"?

אבל משהו במקור ההפניה החדש הזה נראה מוזר ולא ספאמי כבדר"כ כלל ( ע"ע i love vitaly) וזאת מפני שהופיע בסטרינג השם "GOOGLE" ולא נראה לי שיש איזה ספאמר שהיה רוצה להתעסק עם גוגל.

com-google-android-googlequicksearchbox

com.google.android.googlequicksearchbox.

 

בכל מקרה אחרי חקירה קטנה באינטרנט, גילתי בפורומים של webmasterworld שכמה וובסמטרים נתקלו גם הם במקור החדש והתחילו לחקור בעצמם והם גילו שמקור התנועה  מגיע מעדכון של אפליקציית החיפוש של גוגל (Google Now) המותקנת כברירת מחדל במכשירים עם מערכת הפעלה Android.  אפליקציית Google Now לאנדרואיד בגרסא 5.12.34.16.arm מאפשרת כעת לפתוח את כל האתרים דרך הדפדפן הפנימי של האפליקציה ולא בדפדפן הרגיל שלכם. דפדפן כרום כעת מוטמע בתוך האפליקציה עצמה כך שברגע שאתה מחפש משהו בבר החיפוש ב-Google Now ולוחץ על אחת מהתוצאות החיפוש העמוד ייפתח בתוך האפליקציה, בדפדפן פנימי (אשר מציג קרדיט Powered By Chrome) ולא בדפדפן אחר.

אם זה תנועה אורגנית אז למה זה נחשב כ-Referral?

אם אתם משתמשים באנליטיקס, המקור הזה היה אמור להופיע כמקור תנועת חיפוש אורגנית אבל למעשה הוא מוצג כאתר מפנה. זאת מכיוון שבעדכון החדש לא מועבר פרמטר כלשהו יחד עם השאילתא.

הגולש לחץ על תוצאת החיפוש באנדרואיד שלו ויחד עם הקליק נפתח האתר ישר בדפדפן הפנימי ולא נשלח פרמטר. לכן אנליטיקס מזהה ומציג זאת כמקור תנועה מופנה (Referral) ולא כתנועה אורגנית.

האמת שאלה חדשות די טובות כי בעבר אם לא היה נשלח פרמטר כלשהו ביחד עם השאילתא, אנליטיקס היה מזהה זאת כתנועה Direct לפחות כעת אפשר לראות שמדובר בתנועה שמקורה בחיפוש.

 

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב אנליטיקס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]