למה לא לחשוף את רשימת הלקוחות קידום אתרים שלך ובונוס

רוב חברות קידום האתרים בארץ ובעולם אוהבות להתרברב ברשימת הלקוחות שלהם ובמיקומים שלהם בתוצאות החיפוש – ובצדק. אין דרך שיווקית מוצלחת יותר מאשר להציג בפני לקוחות פוטנציאלים את ההצלחות שלך ואת רשימת הבראנדים הגדולים והמוכרים שעובדים איתך. אני בטוח שברוב האתרים של החברות הגדולות, אחד הדפים הכי נצפיים באתר מעבר לדף הבית הוא עמוד הלקוחות – ומן הסתם אם השכילו לבנות אותו נכון מבחינת UX/UI ודאגו להוסיף שם טופס צור קשר זה בוודאי גם אחד הדפים הממירים ביותר באתר.

המתחרים שלך עוקבים אחריך

אתה בטח יודע את זה, השוק בישראל תחרותי מאוד, אנחנו מדינה קטנה עם מעט אתרי לקוחות ומעט אתרים באופן כללי והמרדף אחרי השגת קישורים הוא בלתי נפסק והופך קשה מיום ליום. כמה אפשר לחפור באתרי שאלות ותשובות או פורומים ולהוציא קישורי זבל? הרבה חברות קידום אתרים משתמשות באסטרטגיה לבדוק את הקישורים הנכנסים של המתחרים ולנתח אותם על מנת להבין מהיכן הם מקבלים את הקישורים. זו אכן אסטרטגיה מעולה ולכן אני ממליץ להקשות עליהם בכלל לדעת מי הם הלקוחות שלך. אם לא ידעו מי הלקוחות שלך (או מי מקדם אותם) הם לא יוכלו לפגוע בך.

למה לא להציג את רשימת הלקוחות SEO שלך?

לפעמים, להציג בגאון את רשימת הלקוחות שלך זה לא תמיד הדבר הנכון לעשות ואסביר לך בדיוק למה:

בדיקת קישורים נכנסים (חשיפת אתרי הלווין שלך)

אם המתחרים שלך ידעו מי הלקוחות שלך הם יחפרו בקישורים הנכנסים שלהם והם עלולים לגלות די בקלות את רשת אתרי התמיכה שלך או "אתרי הלווין" או איך שלא תקרא לזה. גילוי שכזה בעזרת כמה בדיקות קלות כמו who-is ובדיקת reverse IP עלול לפגוע בצורה קשה בתשתית הקידום שלך מפני שתתפלא או לא, המתחרים שלך עלולים להזיק לך על ידי כך ש:

  • עלולים להעתיק את מבנה הרשת שלך (כולל themes, תמונות, דומיינים וכו)
  • לדווח על כך לגוגל (רשת אתרים נחשבת לתחום אפור\שחור)

בניית קישורים שליליים לאתרי התמיכה או הלקוחות

יצירת קישורים שליליים זו טכניקה פסולה על גבול הפלילי אבל אנחנו חיים בעולם של dog eat dog ואל תתפלאו אם בנישות מסוימות המתחרים שלכם עלולים לעשות את זה. העניין הוא שלבנות קישורים שליליים לאתר הראשי שלכם זה האוביוס (obvious), למה לא ללכת יותר חכם ולבנות קישורי זבל לאתרי התמיכה שלכם? כך יהיה קשה יותר לזהות את זה ובנוסף היקף הפגיעה הוא גדול יותר מפני שהם לא פוגעים רק באתר שלך אלא גם באתרי הלקוחות שלך שמקבלים קישורים מהרשת אתרים שלך

חשיפת שיטות קידום

אם המתחרים שלך מגלים את רשימת הלקוחות שלך הם יכולים למעשה להעתיק את שיטות הקידום שלך כמו למשל באיזה מילות מפתח השתמשת בטייטלים, איזה אנקורים פיזרת ברחבי האתר, מה זמן הטעינה שלהם, כיצד התגברת על בעיות SEO מיוחדות ועוד. אם מדובר במתחרים מאותה הנישה המידע הזה הינו בעל ערך רב עבור המתחרים שלך ולא היית רוצה להגיש להם אותו על מגש של כסף!

כן, אני יודע שאני פרנואיד, אני יודע שיש שיטות נוספות לגלות מי הלקוחות שלי, אני יודע שיש שיטות נוספות לגלות מה ה-backlinks שלי או הלקוחות שלי. 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

בונוס: איך לגרום למתחרים שלך להעתיק את אסטרטגיית הקישורים שלך ולהצטער (מאוד) על כך

אחת השיטות המוכרות ביותר להסוואת\הסתרת הקישורים הנכנסים לאתר שלך או לאתר הלקוחות שלך הוא על ידי חסימת רובוטי סריקה דוגמת aHrefs או Magestic על ידי קובץ robots.txt או בקובץ .htaccess.

ישנה שיטה נוספת, אפורה, שלא הרבה מדברים עליה. שיטה שאם תשתמשו בה תוכלו לגרום למתחרים שלכם להצטער מאוד על כך שניסו להעתיק ממכם.

[wp-svg-icons icon="warning" wrap="i"] אני מזהיר מראש, יש הרבה חוסר ודאות בשיטה הזאת, מדובר ביחסית הרבה עבודה והשקעה ורוב הסיכויים שהיא לא תעבוד ואתם סתם מבזבזים את הזמן שלכם, ישנם סיכונים רבים בשיטה ורבה מאוד יכול להשתבש בדרך ובנוסף אין כמעט שום דרך לדעת בוודאות אם היא הצליחה או לא.

ראשית צריך לחשוף את כתובות ה- IP של המתחרים שלך ו/או סוכנות ה- SEO שלהם. זה ללא ספק החלק הקשה ביותר של התהליך, אבל זה משהו שבהחלט שווה לעשות בכל מקרה זה מידע חשוב שיעמוד לרשותכם מסיבות אחרות שאני לא אפרט כאן.

צעד ראשון: צרו מלכודת למתחרים

החוכמה היא לפתות את האדם האחראי על ה-SEO בחברה להיכנס לעמוד ייחודי שיצרתם ולאחר מכן לאחסן את הפרטים שלו בדטאבייס שלכם. נדרשת קצת יצירתיות כאן, הנ ה דוגמה שניתן להשתמש בה:

  1. צרו אתר אינדקס עסקים בנישה שלכם. למשל "השתלת רכב"
  2. צרו באתר מנגנון ייחודי שיכול לזהות כתובות IP של גולשים באתר
  3. צרו דף ייחודי באתר עבור המתחרה שלכם.
  4. צרו קשר בטלפון או במייל עם המתחרה או איש ה-SEO שלו ושלחו לינק לאינדקס ולעמוד הייחודי שיצרתם והזמינו אותו למלא את הפרטים של האתר שלו בחינם וקבלת לינק.
  5. ברגע בהם ביקרו באתר, בדקו את הלוגים דרך ה-cpanel או דרך חברת האחסון ורשמו את ה-IP שלהם.

צעד שני: צרו אתר צללים

רוב הסיכויים שיש לכם עוד דומיינים עם שם המותג שלכם בתוספת מקף, או איות לא נכון, או סיומת אחרת. למשל אם הדומיין שלכם הוא tamiroron.co.il תוכלו להשתמש בדומיין tamir-oron.co.il או tamiroron.org.il.

השתמשו באחד הדומיינים האלו וצרו אתר זהה לאתר שלכם מבחינת המראה והתכנים (לא לשכוח לחסום לסריקה את האתר ב-robots.txt וב- noindex).

צעד שלישי: בנו קישורי זבל לאתר הצללים

עכשיו על מנת להשלים את המתיחה תרצו ליצור לאתר הצללים פרופיל קישורים משכנע למראית עין אך בנוי מאוסף קישורי זבל ואני מתכוון למיץ של הזבל מרחבי הרשת: קישורים מרוסיה, הפצצת תגובות בבלוגים, לינקים מפייבר, site-wide של אקזקט מאטצ'ים וכו'

צעד רביעי: מיסוך (cloaking) המתחרה לאתר הצללים

כן, ידוע שלעשות cloaking למנועי חיפוש זה נו נו נו אבל אין שום מניעה לעשות cloaking לבני אדם. צרו rewrite rule שבודק את ה-IP של הגולש באתר ומשווה אותו ל-IP של המתחרה שמצאנו בעזרת הסעיף הראשון ואם הוא מוצא התאמה מתבצעת הפניית 301 אל אתר הצללים שלנו. אם אין התאמה ומדובר בגולש רגיל או במנוע חיפוש, שום דבר לא קורה והציגו בפניהם את האתר הרגיל.

אז אחרי שחפרתי לכם, הנה מה שאנחנו מקווים שיקרה:

  • נניח ששלחתם מייל למתחרה והוא נכנס לאינדקס שבניתם והשגתם את ה-IP שלו
  • המתחרה שלך יחפש את מילת המפתח שאתם מתחרים עליה בגוגל ויראה שאתה מדורג גבוה מעליו.
  • הוא יתעצבן שאתה שאתה מופיע לפניו וירצה לבדוק את פרופיל הקישורים שלך.
  • כשהוא ילחץ על התוצאה בגוגל, ה-cloaking וה- rewrite rule שיצרנו ינכס לפעולה ויפנה אותו לאתר הצללים.
  • המתחרה יעתיק את ה-URL של אתר הצללים ויזרוק לתוך magestic או ahrefs או moz לביצוע ניתוח קישורים.
  • המתחרה יזיל ריר בהתרגשות שיראה את רשימת הלינקים המטונפים שלך שלהזכירך הם אוסף של קישורים קנויים ממקומות לא סימפטיים.
  • הם יורידו את הנתונים לקובץ אקסל ויבזבזו שעות בניסיון להתחקות אחר הקישורים שלך ולהשיג כאלה גם לאתר שלהם!

בהצלחה!

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO
5 comments on “למה לא לחשוף את רשימת הלקוחות קידום אתרים שלך ובונוס
  1. עמית אדלר הגיב:

    נקודה חשובה מאוד שרובנו (גם אני) מפספסים בדרך קבע. אנחנו כנראה סומכים יותר מדי על האפשרות שמקדמי אתרים יעדיפו להשקיע באתרים שלהם, מאשר לחבל באתרים של אחרים. לך תדע…

    • עמית הגיב:

      דרך אגב – גם כשעושים החלפות קישורים עם מקדמים אחרים, חושפים בעצם את רשימת הלקוחות למתחרים שלך… אבל זה משהו שקצת קשה יותר להימנע ממנו.

  2. יחיאל הגיב:

    טמטום עולם, אפשר לדעת מהם אתרי הלוויין שמקשרים לאתר לקוח, לבנות להם קישורים רעים וכל מה שכתבת פה, גם בלי לדעת מי חברת ה-SEO שלו…

    • admin הגיב:

      הבנת הנקרא. כתבתי את זה באדום בולט בפוסט.
      מדובר על גולשים פחות מתמצאים בשיטות SEO למציאת קישורים.

      • יחיאל הגיב:

        מתעסקים בשטויות. בזבוז זמן שלך ושל כל מי שקרא את הפוסט הזה. במקום לכתוב פוסטים מיותרים כדי למלא את האתר שלך בביטוי "קידום אתרים", תחשוב על טכניקות חדשות להשיג מסות של קישורים טובים, להמציא את האתר של הלקוחות שלך מחדש, איך לגרום לאנשים לשתף ולקשר וכו'. כל הקונספירציות והספקולציות של בלוגרי seo לא תורמות לאף אחד… שבת שלום 🙂

להגיב על יחיאל לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]