לכל מי שעושה קידום אתרים ברוסית: עידכון חשוב של יאנדקס

יאנדקס korolyov

יאנדקס שחררה היום (23.8) גרסה חדשה לפלטפורמת החיפוש שלה, המשלבת שני מרכיבים חשובים:

  • גרסה משודרגת של אלגוריתם החיפוש המבוסס על רשת עצבית (מערכת ממוחשבת המתבססת על המודל של רשת נוירונים במוח האנושי) בשם "Korolyov", סרגיי קורוליוב אשר היה המתכנן הראשי של הטילים והמשגרים הסובייטים במהלך המלחמה הקרה וגם (עיר צפונית מזרחית למוסקבה, ששימשה במשך זמן רב כמרכז התוכנית לחקר החלל של רוסיה).
  • שילוב Yandex.Toloka, פלטפורמת מיקור המוני אשר מזינה את התוצאות שלה אל תוך Yandex MatrixNet ויכולת הלמידת מכונה שלה.

"Korolyov" מתבססת על "Palekh", הרשת עצבית הראשונה של Yandex אשר בעצמה מבוססת אלגוריתם החיפוש ששוחרר בסוף 2016. העדכון משפר את היכולת של Yandex לטפל בשאילתות נדירות ומורכבות, המכונה שאילתות זנב ארוך, בשתי דרכים שונות:

  1. ראשית, "Korolyov" מנסה להבין טוב יותר את כוונת המשתמש מאשר הגרסה הקודמת כי הוא בוחן את כל דפי האינטרנט בשלומותם ולא רק את הכותרות שלהם.
  2. "Korolyov" יכול לנתח מספר גדול יותר של מסמכים בזמן אמת מאשר "Palekh".

אז מה תאכלס עושה העדכון?

בדומה לעדכון RankBrain שגוגל פרסמה ב-2015, מטרת האלגוריתם החדש הוא לנסות לפענח מה כוונת המחפש וגם אם לא השתמש במילים המדוייקות. כלומר, נניח המשתמש רצה לחפש מידע אודות העדכון אלגוריתם החדש של יאנדקס אבל הוא לא זוכר מה שמו אבל יודע שהוא קרוי על שם עיר צפונית ממוסקבה. לכן, אם המשתמש יחפש את השאילתא "עדכון יאנדקס על שם עיר" יש סיכוי טוב שהאלגוריתם החדש, בהתבסס על פרמטרים נוספים יידע להציג לו את הדף הספציפי שעוסק בעדכון Korolyov.

עדכון אלגוריתם שלא מפסיק להתחדש

כמו כל מערכות מבוססות AI מודרניות, "Korolyov" משפר את עצמו בכל עת. העובדה ש- Yandex הוא מנוע החיפוש הגדול ביותר ברוסיה יוצר לולאת משוב חיובית עבור אלגוריתם הרשת העצבית העמוק שלה, המוביל לתוצאות חיפוש מעולות עבור המשתמשים.

עדכונים אלה עוזרים ליאנדקס לשפר את איכות שירותי החיפוש שלה עבור המשתמשים. עם נפח שוק של מעל 70% בקרב דוברי הרוסית, יאנדקס אכן עושה מאמצים אדירים על מנת להתחרות עם הענקית גוגל. הרי ידוע שגוגל כעת משקיעה את מירב מאמציה באלגוריתם RankBrain וכל מקדם אתרים שתפגשו (בעיקר את זקן השבט) יגיד לכם שזה הדבר הכי חשוב בקידום אתרים של 2017.

לכן, ההצעה שלי היא לעקוב מקרוב אחרי השינויים הבאים כי העסק רק הולך ומתחמם.

מקור

נשלח ב SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]