קידום אתרים תחת רגולציה

מה משותף לתחומים הבאים: הימורים, תרופות, ביטוח, בריאות, פיננסי, אלכוהול וטבק? כולם תחומים שנמצאים תחת  פיקוח רגולטורי הדוק בארה"ב. כתוצאה מכך, חברות אשר נמצאות בתחומים אלו חייבות להיות מאוד מאוד זהירות בכל הנוגע למסר השיווקי ושיטות השיווק שלהם באופליין ואונליין. מעידה אחת קטנה והם חשופים לקנסות, תביעות, שלילת רישיון ועוד. אם כך, מהם האתגרים העומדים בפני איש SEO שברצונו לקדם אתר בתחום שנמצא תחת פיקוח של רגולוציה? יצאנו לבדוק. (סתם, לא באמת יצאתי – אני יושב מול המחשב)

SEO עבור תחומים רגולטורים

אם אתה איש קידום אתרים שעובד בחברה העוסקת באחד התחומים הרגולטורים הנ"ל בטח הגעת למסקנה שעומדים בפנייך מכשולים ואתגרים רבים. חלקם כמובן צפויים כמו למשל שכל בקשה פשוטה לוקחת זמן ארוך מהרגיל מכיוון שהיא צריכה לעבור סבבים של אישורים במחלקות שונות. חלקם בלתי צפויים שלא לומר מפתיעים כמו למשל לגלות שללקוח שלך אסור בשום פנים ואופן להשתמש במילת מפתח מסוימת מאוד חשובה בשום מקום באתר.

דרך אגב, אני לא ממציא את זה. זה קורה הרבה יותר מאשר אתם חושבים. דמיינו שללקוח שלכם יש עסק של מכירת מסכות שנראות כמו ראש של סוס אבל נאמר לכם:"שומע, אסור לך להשתמש בשום מקום באתר בביטוי 'מסכת ראש סוס' ואם כן אנחנו עלולים לחטוף קנס של 25 אלף דולר". כן, זה קורה וזה בהחלט אתגר מטורף בהתחשב בעובדה שגם ככה אתה נמצא בשוק תחרותי מאוד. אבל אל דאגה, המאמר הבא יעשה לך סדר בדברים ויסייע לך להקים קמפיין SEO לתפארת הרגולטור.

אסור להשתמש בביטוי המפתח

לימוד עצמי מקדים

אם הלקוח שלך נמצא תחת תחום רגולטורי עשה לעצמך טובה ותלמד בהקדם האפשרי הכל אודות התעשייה ואם אתם עושים פגישת kickoff שאל את השאלות הבאות:

  1. מהו הליך אישור החומרים השיווקיים בחברה? כמה אנשים ומה תפקידם של אלה שצריכים לאשר תוכן או אסטרטגיה שיווקית? כמה זמן זה אמור לקחת?
  2. האם הלקוח יכול לספק לך דוגמאות של תוכן שכבר אושרו על ידי הרגולטור ולהסביר מדוע הם אושרו? כמו כן גם חומרים שלא אושרו עם הסברים מדוע לא אושרו.
  3. האם יש מילות מפתח או ביטויים שאסורים לשימוש בתוכן או באסטרטגיית בניית הקישורים?
  4. האם האיסורים חלים רק על תוכן טקסטואלי או גם על תמונות, וידאו, תגיות ALT וכו'?

מעבר לכך, עשה מחקר עצמאי כללי על התעשייה. למשל אם אתר הלקוח שלך עוסק בתרופת מרשם מסוימת, בדוק באתר האינטרנט של מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA). אם אתה לא בטוח היכן לחפש באתר מידע אודות הרגולוציה, שאל את הלקוח או את העורך דין שלו.

אתה יכול לחסוך הרבה זמן ותסכול אם תדע מראש את המוגבלויות המשפטיות של התחום של הלקוח שלך לפני שתתחיל את קמפיין ה-SEO.

היה סבלני

כמו שאמרתי לפני כן, הליך אישור החומרים בסביבה של רגולוציה לוקחת זמן מפני שהיא אמורה לעבור סבבים של אישורים: אישור מנהל שיווק, אישור של המחלקה המשפטית בחברה, אישור של הרגולטור. במידה ויש תיקונים לעשות כל הסבב מתחיל מחדש…  כאשר אישור של אסטרטגיה ותוכן לוקח זמן, קחו זאת בחשבון בעת תכנון הקמפיין SEO שלכם. זכרו לעדכן בלוח הזמנים של הפרוייקט את הזמן הנחוץ לכם.

מחקר מתחרים

תמיד טוב לבדוק מה המתחרים עושים ובשוק צפוף ורגולטורי זה אפילו יותר טוב! חוקים הם חוקים אבל למדתי שישנם מתחרים המפרשנים חוקים ופועלים בצורות שונות. בראנדים מסויימים מצייתים לחוקים הבסיסיים אבל לחוקים אחרים, סבוכים יותר ובעלי משמעויות שניתן לפרש בכיוונים שונים הם אינם פוחדים לקחת קצת סיכונים.

אם הלקוח  או החברה שאתה עובד בה טיפה יותר שמרנים ונוטים להיות להתרחק כמו מאש מכל דבר שעלול להתפרש כאסור נסה להראות להם מה עשה אחד המתחרים הישירים הבולטים שלהם עשו. אם הם עשו משהו שמתפקד טוב ועבר אישור של רגולוציה – הם עשויים להיות פתוחים יותר עבור מהלכים מהסוג הזה.

סינרגיה

במידה ומחקר המתחרים עבד כמו שצריך והלקוח או המנהל אישר את המהלך ומתחילים לראות תוצאות – בוודאי הלקוח או המנהל מתחילים לתת בך אמון וביכולות ה-SEO שלך וכעת תוכל לנקוט במהלכי תוכן ובניית קישורים חדשים. זהו הרגע הנכון בו עליך לבנות יחסים טובים עם שאר המחלקות האחרות בתוך החברה כמו המחלקה המשפטית ומנהלי השיווק.

קרה מספר פעמים שהועלו רעיונות אדירים שיכלו לתת תוצאות מעולות במנועי החיפוש עד שאחד ממנהלי השיווק ביטל אותו בהינף יד מתוך הנחה ש"מחלקת ה-Legal לא יאשרו את זה בחיים". במקרה כזה, במקום להתאכזב ולחזור חזרה לשולחן השירטוטים זהו הזמן ליזום פגישה משותפת של כל המחלקות הפועלות: מרקטינג, SEO, סושיאל ו-Legal.

לרוב, למחלקה המשפטית אין ידע בכלל בנושא SEO לכן מומלץ לתת להם בריף זריז בכל הנוגע לקידום אתרים ולהסביר להם כיצד ההנחיות האלו יכולות לעזור למותג להשיג את היעדים האסטרטגים. מומלץ לשאול אם אתה יכול להצטרף לאחד מהסשנים בו הם דנים אם הפעולות שאתה מתכנן לבצע תואמות לדרישות של הרגולטור ובמקרה זה תוכל להיות שם ולהגן על האסטרגיה או הטקטיקה שלך. מי יודע אולי בסוף תשיג איזו פשרה אבל אל תשכח שפשרה זה תמיד טוב יותר מאשר סירוב.


 

צריכים ייעוץ בנושא SEO לאתרים רגולטיבים? צרו קשר עוד היום

 

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]