כמה קטנות על קידום אתרי הימורים

בכל הנוגע ל-SEO, אחד הנישות המרתקות ביותר שיצא לי להכיר הוא תחום הפוקר והקזינו וזאת בעקבות היצר התחרותי והדינאמיות הנמצאת בנישות האלה.

אולי לא רבים יודעים זאת אך בישראל ישנם הרבה חברות Online Gambling שמעסיקות צוות שיווק ישראלי היושב בישראל בעוד מטה החברה עצמה וההנהלה רשומים במדינות זרות (בדר"כ לצרכי מקלטי מס)

מטבע הדברים, התחום מלא בספאמרים ומשווקי אפילייט נלוזים שמנסים לגנוב נתח מהעוגה הטעימה הזאת השווה מאות מיליוני דולרים בשנה. אבל דווקא הבראנדים הכי גדולים שקיימים בתחום, אלו שמוציאים מיליוני דולרים על מאמצי שיווק ומיתוג הם אלו שנכשלים פעם אחר בפעם בכל הנוגע למאמצי ה-SEO שלהם אשר עבור חברות אלו אמור להיות הלחם והחמאה שלהם בתור הערוץ האקוויזישן הכי זול והכי ממיר.

במאמר הזה אנסה להצביע על המקומות בהם הבראנדים הגדולים נכשלים בכל הנוגע לאסטרטגיית ה-SEO שלהם. ברוב המקרים, ניתן לתקן די בקלות את הבעיות בעזרת שינוי אסטרטגיה תוך כדי ניצול התקציב הנוכחי ללא צורך להוסיף כסף. אבל זה ידרוש מאמצי למידה משמעותיים ושינוי הרגלי עבודה לא נכונים, אבל אם אתם רוצים לקיים אסטרטגיית SEO לטווח ארוך – השינוי הוא הכרחי.

דיסקליימר – התוכן למטה מיועד עבור "מותגים אמיתיים" ולא עבור הספאמר הממוצע שקונה דומיינים נטושים או שעושה בלאסטים לרשימות דיוור ענקיות ואין לו שום אינטרנס לבנות בראנד אמיתי. כמובן שלא אעשה כאן שיימינג ואזכיר שמות אך חשוב להדגיש שמדובר על דוגמאות אמיתיות מתוך היכרותי עם השוק.

קידום אתרי פוקר, קזינו, בינגו וספורט

ראייה לטווח קצר: הימור בטוח לכישלון

לשמוע בישיבה "אם נהיה מדורגים רק 6 חודשים מתוך שנה במקום ראשון זה מספיק טוב בשבילנו על מנת לקחת את הסיכון". האסטרטגיה הזו אולי הייתה מקובלת לפני 3-5 שנים, אך אסטרטגיה זו אינה מקובלת כיום בעיקר אתה בראנד מבוסס. הסיבות לכך הן:

גוגל שינו את האסטרטגיה שלהם בכל הנוגע לענישה של אתרים. לא כמו בשנים הקודמות אם נענשת על ידי גוגל והמיקומים שלך נעלמו בין לילה, היה די קל ליצור קשר עם גוגל, להגיד להם שאתה מצטער, לעשות קצת ניקיון והופ! המיקומים שלך חזרו למיקומם הקודם ובמקרים מסוימים, אפילו יותר גבוה ממקודם. לגוגל היום יש הליך הרבה יותר נוקשה בכל הנוגע להוצאת אתרים מעונש ולעיתים זה יכול לקחת מספר חודשים ואם כבר הוסר העונש מהאתר שלך, לא תמיד הוא יחזור למיקומים הקודמים שלו ועליך לבנות מחדש מקורות טראסט לאתר על מנת לחזור לדירוגים הגבוהים.

אם אתה בראנד גדול ויש לך הרבה אתרים שונים כמו שיש לרוב חברות הגאמבלינג הגדולות, יש סיכוי גדול שהאתרים שלך כבר נמצאים תחת הראדאר של גוגל. שאר האתרים שלך עלולים להעינש גם הם והסיכוי גדל משמעותית אם אתה משתמש באותה אסטרטגיה בכל האתרים שלך. אם אתה עבריין סדרתי, ישנו סיכוי די גדול שצוות הספאם של גוגל עוקב מקרוב אחרי הבראנד שלך ועלול ללמד אותך לקח שלא תשכח ותוך כדי יעשה יח"צ לא רע לעצמו "הנה, תפסתי את XXXX עושה ככה וככה השמרו זה עלול לקרות גם לכם".

אם אתה חושב שגוגל לא יכל לזהות את הטקטיקות שלך ולקשר אותן לאתר\בראנד שלך אז אתה טועה. כמעט כל דבר משאיר footprint.

אם הבראנד שלכם חטף עונש מגוגל, החשיפה השלילית הזאת עלולה להיות קוץ בתחת רציני עבור מחלקת ה-PR של החברה. כבר ראיתי "עיתונאים" שסיקרו בתעוזה עונשים שחטפו בראנדים של גמאבלינג גדולים בחו"ל והאמת זה די קל לעלות על זה, מספיק שאחד הבראנדים נעלם בפתאומיות מגוגל, כמה אושיות סושיאל מצייצים על זה ומהר מאוד ה"עיתונאים" נעזרים באנשי SEO כדי להבין מה קרה (מספיק להשתמש בכמה כלים זמינים כמו SEMRush, מאג'סטיק ו-Ahrefs כדי להבין איזה סוג עונש קיבל האתר) מתיישבים מול המחשב ומפרסמים כתבה על איך בראנד מאוד מוכר התעסק עם גוגל ונעלם לפתע מהרנקינג והנה לך תתחיל עכשיו לעשות ניהול מוניטין לכל האזכורים השלילים ותוכיח שאין לך אחות.

מסקנה: אל תשתמשו בטריקים זולים קצרי טווח.

שיווק באמצעות תוכן ובניית קישורים לאתרי הימורים

לא משנה אם תקרא לזה שיווק באמצעות תוכן או בניית קישורים – על מנת להתחרות בצורה אגרסיבית מול המתחרים שלך בנישות תחרותיות אתה חייב קישורים ממקורות בעלי סמכות. יש לי הרגשה שברוב סוכניות הקידום ובצוותי SEO אינהאוס של אתרי הימורים הצלחה אינה נמדדת על פי איכות הקישורים אלא יותר על מספר הקישורים. בדר"כ מעסיקים לינק בילדרים חיצוניים ונותנים להם תקציב חודשי שאמור להספיק ל-X קישורים וזה המספר שהם צריכים לשאוף אליו.

השיחה עם הלינק בילדרים נראית משהו כזה:" אנחנו צריכים להתברג על הביטוי [play real money poker on android]". בנינו דף נחיתה בכתובת /play-real-money-poker-on-android/ עם 200-300 מילים שנוספו לעמוד מתחת ל-fold. הלינק בילדרים מיידית מתחילים לבנות קישורים מאתרים באיכות נמוכה לדף באיכות נמוכה שלא נמצא אפילו יום אחד באוויר. הדף לא מקבל תנועה מערוצי סוישאל, אין לו שום אזכורים (citations) באף אתר או בלוג ראויים לציון וכתובת העמוד קבורה אי שם עמוק בתוך ההיררכיה של האתר. ה-URL החדש הזה מקבל באיזור ה-15 לינקים בחודש למשך חצי שנה וברגע שהגיע לדירוג הרצוי שלו איפשהו בדף ראשון מפסיקים לבנות לו קישורים. דרך הפעולה הנפוצה הזאת יוצרת דפוס התנהגות של סינגלים נמוכים ששמה אותך תחת אור הזרקורים של גוגל.

מסקנה: תבנו קישורים בצורה חכמה והעדיפו איכות על כמות

הקמת דפי נחיתה עם טירגוט מילת מפתח ספציפיות

זוהי טקסטיקה שבה פחות או יותר כל הבראנדים הגדולים נופלים בה. יש יותר מדי פוקוס על דירוג דף נחיתה עבור מילת מפתח בודדת או על מספר מצומצם של ביטויים על דף שהוא גם ככה באובר אופטימיזציה.

לדוגמא, הוראה מלמעלה הגיעה והוחלט שיש להיות מדורג על הביטוי "Game of thrones slots" אז הנה מה שקורה בפועל:

  • נוצר URL חדש:  /domainname.com/game-of-thrones-slots/
  • טייטל: Play Game of thrones slots
  • כותרת H1 ראשית: Play Game of thrones slots
  • כותרת H2 משנית: Play Game of thrones slots online
  • תוכן של 200-300 מילים המכיל 3 פעמים את הביטוי Game of thrones slots, פעמיים את הביטוי Play Game of thrones slots online ועוד פעמם אחד את הביטוי best place to Play Game of thrones slots.
  • לינקים פנימיים על האנקור Game of thrones slots
  • נבנים לינקים חיצוניים באנקור Game of thrones slots
  • תגית אלט בעמוד עם הביטוי Game of thrones slots
  • הבנתם את הנקודה…

כל הפוקוס פשוט עושה את העבודה קלה לגוגל לזהות שאתה מנסה בברוטליות לטרגט ביטוי חיפוש ספציפי בתוצאות החיפוש. מה שעושה את זה יותר גרוע הוא שכל המתחרים שלך עושים אותו הדבר וזה מקשה על גוגל לעשות הבחנה טובה ולדרג גבוה יותר את התוכן הראוי יותר. בראנדים גדולים אמורים להסתכל על המתחרים שלהם ולראות מה הם עושים מבחינת תוכן ולהתעלם מכך וליצור תוכן איכותי וייחודי, רלוונטי עבור הקוראים וקורא לפעולה. התוכן שלך אמור לשקף את כוונת הלקוחות שלך והבראנד שלך ולא את הרצונות של גוגל.

מסקנה: המנעו מספאם, צרו תוכן איכותי אמיתי

אסטרטגיית תוכן עבור אתרי גמבלינג

ברוב המקרים, אסטרטגיית תוכן מסתכמת בהקמת בלוג דרופל או וורדפרס מאוחסן על סב דומיין מטעמי אבטחה תוך כדי שימוש בטמפלטים דפולטיבים והאסטרטגיה נראית כך:

  • פרסום פוסט של 500-700 מילים כל יום
  • ששיתוף בטוויטר, פייסבוק וגוגל פלוס.

עבור מי שמתחיל בתחום, זו לא באמת אסטרטגיית תוכן אלא יותר רשימת משימות. צריך פשוט להבין שאתם מסתכלים בדפים הלא נכונים באתר. הפוקוס ברובו נמצא על הבלוג אבל המקום הנכון להשקיע בו את מירב המשאבים הוא בדפים אשר מביאים את רוב התנועה והרווחים. אתרי הימורים בדר"כ לא אוהבים להכניס תוכן לדפים המובילים שמייצרים עבורם כסף ומעדיפים לפנות למקום לכפתור הענק של [DOWNLOAD NOW] ומתייחסים אליו כמקור התוכן המרכזי בדף. אם כבר מוסיפים תוכן אז הוא בדר"כ נצא מתחת לפולד והוא שם רק לצרכי SEO כאשר מעל הפולד יש תמונה ענקית עם כפתור הורדה.

אם אתם רוצים שתהיה לכם אסטרטגיית תוכן רצינית אתם צריכים לשאול את השאלות הבאות עבור הדפים המרכזיים שלכם:

  1. איזה ערך מציע הדף הזה?
  2. האם לדף הזה יש באונס רייט גבוה?
  3. האם הדף הזה מייצר רווחים?
  4. האם הדף נטען באיטיות?
  5. האם נעשה מבחן A\B על הדף הזה?
  6. האם הדף, הזה מניע לפעולה?
  7. האם הדף הזה מותאם למובייל או טאבלט?

מסקנה: עדיף ליצור מעט תוכן איכותי מאשר הרבה תוכן ספאם

לינקים של affiliates

אחד הטריקים הישנים ביותר בספר בתעשיית האונליין גיימינג הוא להשתמש באפילייטס אשר מקשרים מהאתרים שלהם מתוך באנר או קישור טקסטואלי חזרה אל האתר שלך ובדרך מעביר פייג'ראנק בחזרה אלייך. זו שיטה מעולה מאוד אם היינו בשנת 2008. אני ממש ממליץ להמנע ככל האפשר מקישורים מהסוג הזה מפני שרוב האפילייטס בתעשייה הזאת (לא כולם) הם בעלי אתרים באיכות נמוכה ומשתמשים בשיטות שונות ומפוקפקות לדרג את האתרים שלהם וכל הזבל הזה יכול לעבור אליך ולפגוע בך. אם לשרטט את זה בסכמה זה נראה ככה:

אתר גרוע מאוד > לינק > אתר אפילייט באיכות נמוכה > לינק > האתר שלך

כל קישורי האפילייט צריכים לעבור רידיירקט דרך אתר\דומיין צד שלישי על מנת לחסום כל אפשרות של העברת כל סממן SEO כלשהו והלינקים צריכים להיות מסומנים בתגית nofollow כדי למנוע סיכון של ענישה על ידי גוגל.
אם המדיה שלכם קונה טראפיק מאתרי פורנו בעזרת פופ אפים או פו אנדרים  שנפתחים אוטומטית בחלון חדש, על אתרים אלה אסור בשום פנים ואופן להעביר כל סממן SEO לאתר הבראד שלך.

מסקנה: אפילייטס זה טוב לטראפיק, לא ל-SEO

B2B

יכול להיות שהבראנד שלך מאפשר לחברות אחרות להשתמש בפלטפורמה שלך עבור המוצרים שלהם על בסיס ווייט לייבל(White Label)  וממתגת את המוצר או השירות מחדש ומפיצה אותם כאילו היו שלה. זה בסדר גמור אך מבחינת הזווית של SEO, עליך לוודא שכל התוכן הייחודי שלך משוכתב לחלוטין על ידי החברה האחרת. לא רק התוכן צריך להיות משוכתב אלא כדאי לוודא שהם ישתמשו בתמונות אחרות, URLים שונים ועוד. הסיבה היא כמובן מפני שגוגל שונא תוכן משוכפל אבל הוא עדיין לא חכם מספיק על מנת להבחין למי שייך התוכן המקורי ואם החברה אשר עושה White Label למוצר שלך חזקה יותר ובעלת אוטוריטה גבוה משלך במנועי החיפוש גוגל עלול להתבלבל ולחשוב שאתה התוכן המועתק!

מסקנה: עקבו אחרי מי שאתם מעניקים לו שירותי White Label. זה חשוב!

סיכום

אני באמת חושב שישנם מוחות מבריקים בתעשייה הזאת בארץ ורובם עושים עבודה טובה עד מעולה. המאמר מתייחס בעיקר לאתרים בתחום הקזינו והפוקר שראיתי בשוק של ארה"ב בין השנים 2013-2015 יש שם הרבה מאוד זבל ואתרים שלא ברור איך הגיעו לאן שהגיעו (אני מניח שפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט עשה את שלו) בכל מקרה אני מקווה שהטיפים האלו יעזרו לכל המקדמי אתרים שנמצאים בנישה הזו לדרג את האתרים שלהם גבוה.
דבר אחרון שאני חייב להגיד, אני תמיד רואה שמקדמי אתרים מקטלגים אתרי הימורים כ"אתרי שכונה רעה" וברוב המקרים זה פשוט לא נכון! אין שום פסול בלהיות מאחוסן באותו שרת עם אתר הימורים כלהו. אני מכיר אתרי הימורים שהם יותר לבנים מהאפיפיור. בכל אופן, כל מקרה לגופו כמובן ולא הייתי מהמר על כך.

השראה

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO
4 comments on “כמה קטנות על קידום אתרי הימורים
  1. נקודות חשובות 🙂
    רלוונטי לכל תחום לדעתי ולא רק להימורים (גם בתחומים אחרים אפיליאייט זה תחום סירחון)

  2. שחר הגיב:

    תודה רבה אחי, מאמר מצויין

  3. seo fast הגיב:

    מאמר מעולה, מוסיף נקודות חשובות למתחילים.

  4. העלית כמה נקודות מעניינות.. לגבי כמות ואיכות התוכן אני מסכים בגדול.. אבל יש לגוגל גם את הפרמטר של העדכניות וגם טראפיק מזנבות ארוכים שאפשר לייצר בעיקר רק על ידי עדכון תוכן תמידי – שכמובן אמור להיות בעל ערך ולא ספאמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]