איך לנפץ את האלגוריתם של אתר בוקינג?

אני ממשיך את הטרנד המתרחש בבלוג שלי בחודשים האחרונים והוא פירסום פוסטים בנושא קידום נכנסים אינטרנטיים לאב דווקא במנוע החיפוש של גוגל אלא במנועי חיפוש עצמאיים אחרים. בחודשים האחרונים כתבתי כיצד לקדם ליסט באתר אייר בי אנד בי וגם פוסט בנושא קידום חנות באיביי וכעת הפוסט יעסוק בנושא כיצד לקדם את המלון\צימר\חדר אירוח שלכם באתר ההזמנות בוקינג.

רשמו את הנכס שלכם בבוקינג

רשמו את הנכס שלכם עכשיו ולא תשלמו עמלה על חמשת ההזמנות הראשונות

מה זה אתר בוקינג?

ראשית למי שאינו מכיר, אתר בוקינג הוא פורטל הזמנות חדרי מלון ואפשרויות לינה הגדול בעולם. מעל מיליון אפשרויות לינה רשומים באתר ומתווספים עוד מדי יום. האתר מעסיק צוות שלם של עורכי תוכן במעל ל-40 שפות שתפקידם הוא לעדכן  באופן תדיר את פרטי המלונות באתר. היתרונות העיקריים של אתר בוקינג קום הן התחייבות למחיר הטוב ביותר, הזמנה ללא עמלות, אבטחת מידע בסטנדרטים אירופאיים, אפשרות חיפוש מתקדמות, לוקליזציה ברמת פרפקציוניזם ואתר ידידותי למשתמש. ההרשמה לאתר בתור בעל נכס היא בחינם ובוקינג גובה עמלת תיווך על כל הזמנה.

למה חשוב לקדם את הנכס שלך באתר בוקינג?

אם אי פעם חיפשת מחירי חופשה בארץ או בחו"ל בגוגל (או במנוע חיפוש אחר) בטוח נתקלת באתר בוקינג. מדובר באתר מפלצת, מוביל בתחומו המדורג מקום #86 בעולם עם טראפיק של 290 מיליון גולשים בחודש לפי SimilarWeb. האתר מקבל דירוגים נאים בגוגל בצורה אורגנית לאלפי ביטויים סופר תחרותיים ובנוסף החברה משקיעה מיליוני דולרים בקידום ממומן על שם הבראנד אבל גם על חיפושים גנריים. איך שלא תסתכלו על זה, האתר מקבל חשיפה מטורפת במנועי חיפוש ומהווה היום האתר מספר 1 לחיפוש לינה באינטרנט. מכירים את האמרה "אם אתה לא בוגל אתה לא קיים?" ובכן, במידה ויש לך נכס (צימר, מלון, בית הארחה, דירה להשכרה לטווח קצר וכו') אתה חייב להופיע גם בבוקינג. נפח התנועה והעסקאות הפוטנציאליות שאתה מפספס הוא עצום.

לפני הכל, נסביר שאתר בוקינג הוא בעצם מנוע חיפוש. מנוע חיפוש למציאת מקומות לינה על פי קריטריונים שהכניס המשתמש כגון: יעד, תאריך, תקציב, סוג הלינה וכו'. כמובן, ככל שהנכס שלך נמצא גבוה ברשימה בהתאם למונח החיפוש שהכניס המשתמש כך תקבל יותר חשיפות וכתוצאה מכך גם יותר הזמנות בסופו של דבר. הבעיה מתחילה בכך שבאתר בוקינג רשומים מעל מיליון בתי מלון. מה הסיכוי של הנכס שלך להתברג גבוה מעל בתי מלון וותיקים יותר או מוכרים יותר או גדולים יותר או אקסלוסיבים יותר? על מנת להתקדם בגוגל, אתה זקוק למשהו שיעשה עבורך קידום אתרים. לעומת זאת, כאן נכנס לפעולה המדריך הבא שילמד אותך כיצד לבצע אופטימיזציה לנכס שלך באתר בוקינג ולדרג אותו גבוה ככל הניתן על ביטוי חיפוש נפוצים הקשורים לנכס שלך.

איך עובד האלגוריתם של בוקינג?

חשוב להבין כי תוצאות החיפוש בבוקינג לא מסתדרות בדרך פלא או בצורה רנדומלית. בדומה לגוגל, גם כאן מאחורי התוצאות קיים מנגנון משומן שבוחן ומדרג תוצאות לפי רלוונטיות לשאילתא ששאל המשתמש. בדומה לגוגל, גם בוקינג צריכה להרוויח כסף ממקור כלשהו בעוד שלגוגל יש את אדוורדס (וגם דברים אחרים) כמקר הכנסה עיקרי, בוקינג עובדת במודל עסקי של תשלום עמלות עבור כל הזמנת מלון דרכם. לכן, כשבוקינג מסדרת ומדרגת את תוצאות החיפוש שלה היא לוקחת גם בחשבון כמה תרוויח כעמלה מכל הזמנת חדר. על מנת לחדד את הנושא יש את הנוסחה הבאה (מתוך tnooz) :

רווח צפוי = (מספר הזמנות * מחיר הזמנה ממוצע * אחוז עמלה) – עלות אקוויזישן (Acquisition ) של משתמש

שמכך אפשר להסיק ש:

מספר הזמנות = מספר שאילתות * יחס המרה – ביטולים

הנוסחה כמובן הופשטה אבל קל להבין בעזרתה כיצד עובדים אתרי הזמנות מלונות או נופש כמו בוקינג. מספר ההזמנות תלוי, אם כך בשלושה פקטורים:

  • תדירות  הופעת שם המלון בשאילתות הגולשים
  • מהו יחס ההמרה
  • כמה הזמנות נעשו בפועל (ולא בוטלו)

תפקיד האלגוריתם של של מנוע החיפוש של בוקינג הוא כמובן להציג תוצאות הכי רלוונטיות למה שביקש הגולש אך בנוסף גם למקסם כמה שניתן את הרווחים של האתר. האלגוריתם עושה זאת על ידי כך שהוא מציג את בתי המלון שלפי דעתו על סמך פרמטרים שונים מציגים בצורה הכי מדוייקת מה שהמשתמש חיפש תוך כדי התחשבות מה יהיה יחס ההמרה הכי גבוהה.

מה משפיע על יחס ההמרה באתר בוקינג?

תוכן: כמו כל מנוע חיפוש גם האלגוריתם של בוקינג מחפש אחר תוכן טוב. האתר כמובן מצפה שתערוך מחקר מילות מפתח ושתכתוב את התוכן שלך בעצמך ובשפה שלך אך מעבר לכך מעסיק האתר מאות מתרגמים פרילנסרים שכל מטרתם היא לתרגם את תיאור המלון שלך לשפות אחרות. בנוסף, האלגוריתם של בוקינג "מעניש" בתי מלון שאין להם תוכן כלל או שהתוכן קצר, ברמה ירודה, שגיאות כתיב או מועתק. לכן כדאי מאוד להשקיע בתיאור המלון, המתקנים, השירותים, דברים שהמלון מציע בחינם, אירוח משפחות, ידידותי לבעלי חיים ועוד ועוד. אגב, אין טעם לדחוף מילות מפתח בתיאור כי האלגוריתם של בוקינג לא סופר אתזה ולא מתייחס לכך.

תגובות: תגובות חיוביות עלולות להשפיע על גולשים שעדיין מתלבטים לגבי המלון שלך. מעבר לכך, תגובות טובות מאוד יכולות להשפיע על גולשים לשלם מחיר גבוה יותר ממה שהתכוונו מלכתחילה על בית מלון מסויים על סמך תגובות. גולשים גם עלולים לשלם מחיר גבוה יותר על בית מלון אחר בגלל שיש לו ביקורות טובות יותר מאשר בית מלון אחר במחיר נמוך יותר. לכן, מומלץ לשאוף ולדחוף לכך שכל אורח במלון שלך יהיה מרוצה כמה שיותר מהשירות וכמו כן לנסות לגרום להם להשאיר תגובות חיוביות באתר. (ישנם כללים נוקשים לגבי מה מותר ומה אסורל גבי תמריץ של השארת תגובות אבל זה שייך לפוסט אחר)

מחיר יותר טוב: כמובן שאין משהו שמשפיע יותר על הצרכן מאשר המחיר הסופי. לעיתים, אתר בוקינג יכול להציע מחיר טוב יותר עבור בית מלון בעקבות הפחתה של אחוז העמלה שלו וזאת רק במקרים שהאלגוריתם "חושב" שישנם כמה בתי מלון עם נתונים דומים מאוד ומחיר דומה ולכן במקרה כזה הוא מוזיל אחד מהם על מנת לגרום לגולש לבצע הזמנה. בהרשמה לאתר, בעלי מלונות מצהירים ומתחייבים על כך שבאתר בוקינג יהיה המחיר הטוב ביותר, טוב יותר גם מהזמנה ישירה באתר המלון עצמו. לכן, במידה וזוהה כי בית מלון גובה מחיר נמוך יותר מחוץ לאתר, הם לעיתים נקנסים על כך.

מלאי חדרים גדול: על מנת להגדיל את מספר ההזמנות הכללי, האתר חייב שיהיה לו היצע חדרים גדול מאוד בכל זמן נתון. היצג חדרים מסוגים שונים תורם לגולש לדעת טוב יותר איזה סוג חדר מתאים לו (למשל חדר לשלוש עם מיטות נפרדות יחידות לכל אחד) וישנה סבירות גבוהה יותר שאם ימצא את סוג החדר המתאים לו (והוא פנוי) הוא יעשה הזמנה באתר.

פרמטרים נוספים שמשפיעים על הדירוג שניתן לשלוט בהם

תמונות: כמובן שמומלץ להשקיע בצילום תמונות איכותיות, המראות את המתקנים והפינוקים במלון, החדר, הבריכה, הלובי וכו'. בניגוד לגוגל, שלרוב לא מציג תמונות לצד תוצאות החיפוש תמונות שלו ושם נדרשת ביצוע אופטימזציה לתמונות לפי גודל משקל אלט וכו' באתר בוקינג לא נדרשת אופטיזמציה כלשהי (מלבד אולי A/B TESTING) אלא רק להציג תמונות טובות מעניינות ואיכותיות שימשכו את הקליקים של הגולש.

מדיניות ביטולים: מומלץ מחוץ לעונת השיא, להוריד כל אזכור למדיניות ביטולים נוקשה ותשלום פיצויי ביטול. ללא תשלום עבור ביטול, ישנו סיכוי גבוהה שהגולש יעשה הזמנה וכתוצאה מכך סבירות גבוהה שהאתר ידרוג גבוהה יותר.

סיכום ומחשבות אחרונות על SEO

אם אתה בעל מלון ויש לך אתר אינטרנט אתה בטח יודע איך האלגוריתם של גוגל השתנה מאוד בשנים האחרונות. אם אתה לא בראנד גדול, קשה להיות מדורג על ביטויים חשובים. בשל כך קיים אתר בוקינג שעושה עבורך חלק מעבודת השיווק. הם דואגים לקדם ולהפיץ בכל פלטפורמה את האתר שלהם ולמשוך מילוני גולשים בחודש. בוקינג הוא הגוגל של המלונות. אם אתה רוצה להיות מקודם בבוקינג אתה צריך לעשות סוויץ' בראש שלך. בוקינג אינה דומה לגוגל. האלגוריתם של גוגל מעדיף את טובת הגולש בעוד האלגוריתם של בוקינג מעדיף את טובת בוקינג.

רשמו את הנכס שלכם בבוקינג

רשמו את הנכס שלכם עכשיו ולא תשלמו עמלה על חמשת ההזמנות הראשונות

גילוי נאות: למעלה מופיע לינק אפילייט לאתר Booking. אם תרשמו את הנכס שלכם לאתר בוקינג דרך הלינק הנ"ל, לא תשלמו עמלה לאתר בוקינג על חמשת ההזמנות הראושנות שלכם. שווה!

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO
2 comments on “איך לנפץ את האלגוריתם של אתר בוקינג?
  1. איילא הגיב:

    תודה על המאמר המקיף
    מה שטוב בבוקינג שהם מקבלים את העמלה מבעל המלון או רשת, וכן יש פה מצב של win win, צריך לזכור שלא כול המלונות רשומים שם. לדעתי בוקינג עוזר בעיקר למלונות לא מוכרים שבהם אני יכול להסתמך על ביקורות של אנשים שהיו שם כול בעל צימר חייב שיהיה לו נוכחות טובה שם ואם אפשר מקודמת

    • אילנית רם הגיב:

      מאמר מעולה! שווה לעשות סקר שוק ולבדוק מחירים ישירות במלונות. לרוב המחיר יהיה זהה אך בהזמנה ישירה קיים ערך מוסף כגון: תשורות לחדרים, הטבות שונות, הנחות במסעדות וצבירת נקודות ללינות עתידיות. שווה בדיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]