קידום אורגני לחנות באיביי

הבלוג הזה עוסק בעיקר בתחום קידום אתרים אבל מדי פעם אני כותב כאן על דברים שונים שיוצא לי להתעסק בהם. כמו למשל שלפני חודש כתבתי מאמר על איך לקדם את הדירה שלכם ב-airbnb בעקבות בקשה שקיבלתי, גם היום אני עומד לכתוב על נושא שאני בטוח שמעסיק הרבה מאוד אנשים מהתחום של שיווק באינטרנט.

לאחרונה הפייסבוק מפוצץ בכל מיני פרסומים בנוגע להתעשרות מהירה והבטחות לפנסיה מוקדמת על ידי מסחר באמאזון או דרופשיפינג לאיביי. אני לא רוצה להיכנס כרגע לוויכוח בין אם זה בולשיט או לא כי אף פעם לא לקחתי אף אחד מהקורסים האלה ואני בדיעה שאם יש לך משהו שעובד ומכניס לך כסף – אין שום סיבה שתלמד משהו אחר את הקסם. אז כנראה שכל הגורויים האלה עושים כסף ממכירת קורסים לאיך לעשות כסף באיביי וזה בסדר גמור מבחינתי אבל לא על זה באתי לדבר.

יש לי דף בפייסבוק ואתר בנושא של "דברים מגניבים באיביי" שם אני מפרסם מדי יום כל מיני פריטים מעניינים שמצאתי באיביי. בעזרת לינק ייחודי שקיבלתי מתוכנית השותפים של איביי (EPN) אני מקבל עמלה על כל מכירה שהגיעה ממני. מדובר על סנטים בודדים מכל קנייה (כמובן שתלוי בגובה הקנייה אבל אנשים בדר"כ קונים דברים זולים בין 1$-10$) אבל זה מצטבר לסכומים נאים בכל חודש. עם ההצלחה של העמוד התחלתי לקבל כל מיני פניות מבעלי חנויות באיביי לפרסם בעמוד שלי לינקים אל מוצרים שלהם. עם חלק מהם התחלתי להתכתב בצ'אט על כל מיני דברים ואחת השאלות שכמעט תמיד עלתה היא האם אני יודע איך לקדם חנויות באיביי? אני מניח שהשאלות הגיעו מכיוון שראו שאני מקדם אתרים באינטרנט וכנראה שחשבו שיש קשר לקידום חנויות באיביי.

אני מודה שעד לפני כמה חודשים לא ידעתי איך מקדמים חנויות באיביי אבל השאלות שנשאלתי בשיחות הפרטיות עניינו אותי ולכן התחלתי לחקור ולמצוא שיטות איך מקדמים חנויות באיביי. אני חייב לציין שהמידע שמצאתי באינטרנט הוא די ישן ולא מעודכן אבל לאחר השוואה עם מספר מקורות ותוך כדי ניסוי ויישום של השיטות שמצאתי בחנויות קיימות באיביי בעזרת המוכרים שפנוי אליי (לי אישית אין חנות) ראיתי שיפור ניכר בדירוג החנות ובדירוג המוצרים בתוך המנוע החיפוש של איביי. אגב, לרוב מקדמי האתרים שקוראים המדריך יהיה בסיסי ביותר. אז ללא עיכובים נוספים, הנה המדריך

רוצה לדעת איך לקדם באיביי?

רוצה לדעת איך לבנות את הליסטים שלך כמו שצריך, לשפר אותם ולעשות להם אופטימיזציה?
אתר Myco מציע קורס מקיף, יסודי, מפורט ומעמיק בנושא פתיחה, ניהול וקידום חנות באתר איביי.
98 שיעורים מחולקים ל-22 חלקים וסה"כ כמעט 14 שעות של ווידאו המועברות על ידי מחבר הספר "לעשות כסף באינטרנט" – אבי צור – יעשו לך סדר בראש אחת ולתמיד.
עכשיו ב-50% הנחה ועוד הנחה נוספת לקוראי הבלוג*

 

איך עובד מנוע החיפוש של איביי (Cassini) ?

בשנת 2013 איביי הציגה מנוע חיפוש חדש הנקרא Cassini והוא חולל מהפכה באיביי. היו ימים שבהם יכולת להציף את תוצאות החיפוש של eBay עם מוצרים שדחוסים עם מילות מפתח שונות בכותרת וזה עבד. או איך יכולת לשלוט בעשר תוצאות החיפוש של הדף הראשון עם 10 תוצאות של אותו מוצר רק עם שינויים קטנים בכותרת?  ובכן עם מדיניות התוכן הכפול של Cassini, הימים האלה חלפו מזמן.

Cassini נותן את מלוא תשומת הלב לקונה וכמה ערך אתה יכול להציע לקונה כמוכר. בעבר, זה היה מאוד קל לתחמן את מנוע החיפוש של eBay על ידי הצפת רישומים, אבל זה כבר לא כך. אתה צריך לתת לקונה מה ש-Cassini חושב שהם רוצים. אם אתם רוצים לדעת יותר, מומלץ לראות את הוידאו הנ"ל מתוך הרצאה של טוד אלכסנדר, VP של חטיבת החיפוש של איביי לשעבר.

אופטימיזצייה ברמת החנות

החנות שלך באיביי לא רק אמורה לשקף את המותג שלך אלא תפקידה גם לספק מידע נוסף אודות העסק שלך באמצעות דפי תוכן ייחודיים בנושא המוצרים, קטגוריות, משלוח, החזרות ונושאים אחרים.

מתן שם לחנות Ebay

ה-URL של החנות נגזר מתוך השם שלה. לכן מומלץ לחשוב טוב מאוד על השם וחשוב שהשם יכיל את מילות המפתח שמתאימות לעסק. לאיביי יש כמה כללים די נוקשים בכל הנוגע לשם החנות:

כללים לבחירת שם עבור חנות באיביי

הוספת תיאור לחנות Ebay

הרבה סוחרים נוטים לזלזל בחלק הזה אך זו טעות. תיאור החנות שלך מספק לך הזדמנות לספר לקונים שלך (ולמנועי חיפוש) מה יש בחנות שלך: מה אתה מוכר, מה מיוחד אצלך, הנחות מסוימות, החנות אופליין שלך (במידה ויש ועוד). שימו לב שאיביי לא מרשה להוסיף לינקים לתיאור החנות.

ליצור דף אודות

לעומת זאת, בדף האודות אין הגבלה של תווים או איסור להוסיף קישורים וזה המקום לספר אודות החנות שלך בהרחבה כולל אפשרות להוסיף קישורים לדפי קטגוריות או למוצרים ספציפיים. מומלץ להוסיף תוכן בכמות של 400 מילים לפחות, זו הזדמנות שלך להוסיף Trust לעצמך, לספר אודותיך ועל העסק שלך, לספק פרטי מידע חיוניים. ניתן להוסיף עדויות של  לקוחות אודות הליך הקניה ושביעות הרצון, קריאה לפעולה לדרג את החנות שלך, כתובת מייל או אתר אינטרנט ליצירת קשר ועוד.

נ.ב – אם נעשה שימוש בתמונות בעמוד, לא לשכוח להוסיף תגיות ALT לצורך אינדוקס תקין בגוגל תמונות.

 

אופטימיזציה למוצרים (Listings) באיביי

title

על פי ההנחיות לביצוע אופטימיזציה של eBay, כותרות המוצר יכולות לכלול עד 80 תווים הכוללים פרטים כגון שם המותג, צבע, חומר, גודל וכל תכונה אחרות המסייעת לתאר את המוצר שלך בצורה ברורה, תמציתית ומקצועית.

eBay מציעה גם להוסיף כותרת משנה אשר מאפשרת לך לכתוב 55 תווים נוספים כדי לתאר את המוצר שלך. ניתן להוסיף מילות מפתח נוספות או פרטים על הפריט שאינן מתאימות בכותרת כמו גם יתרונות נוספים על מוצר, כגון משלוח חינם, אחריות או פעילות קידום מכירות אחרת.

כאשר מזינים תגיות למוצר חדש, אין להשתמש באותיות גדולות(ראשיות) או תווים מיוחדים כגון סימני פיסוק או כוכביות או מילים שאינן מתארות את המוצר שלך ( "וואו" או "L @@ K '). כמו כן כדאי להימנע משימוש בניסוח כוזב או מטעה. דבר זה יגרור השפעה שלילית על נראות המוצר במנוע החיפוש, כמו כן אתה עלול לקבל משוב שלילי מהלקוחות שלך.

Description

לגבי תיאור המוצר, מומלץ להשתמש לפחות 200 מילים כדי לתאר את המוצרים שלך, עם ביטויי מפתח חשובים ביותר המוזכרים בתחילת התיאור ובסוף. וודא שאתה משתמש בצפיפות מילות מפתח אופטימלית ועיצוב רלוונטי (למשל: כותרות, הדגשה, שימוש חכם של גודל גופן על כותרות חשובות ומילות מפתח). טיפ: Cassini יודע מתי משתמשים נשארים יותר זמן בדף המוצר שלך ומתגמל אותך על כך. אם יהיה תוכן רלוונטי ואינפורמטיבי בדף המוצר שלך, משתמשים ישארו יותר זמן והמוצר שלך ידורג גבוה בעקבות כך.

eBay Categories

חשוב מאוד להתאים את המוצרים שלך לקטגוריה הנכונה. אל תתעצל ותבחר קטגוריה כללית. הקטגוריה צריכה להיות כמה שיותר רלוונטית או כמה שיותר קרובה לתיאור התחום של המוצר שלך.

שיוך קטלוגי

חשוב מאוד! אם ניתן, השתמש בקטלוג eBay. אם הפריט שלך הוא מותג מוכר, סביר להניח שהוא כבר קיים בקטלוג של eBay. כל מה שאתה צריך לעשות הוא להזין את ה-UPC או EAN של המוצר ובאופן אוטומטי  כל הנתונים של המוצר שלך ימולאו במיקומים הנכונים.

תמונות מעולות של מוצרים באיביי

כבר כתבתי בעבר על החשיבות של אופטימיזציה נכונה לתמונות אך אם בגוגל שם המשחק הוא הקטנת נפח התמונות באיביי זה קצת שונה והאלגוריתם שלה דוחף לתמונות כמה שיותר גדולות (מבחינת רזולוציה) הוא יודע לזהות זאת ע"פ פיקסלים, דחיסות, exif וכו. הוסיפו מספר תמונות (אפשר עד 12 בחינם) לא פחות מ-מעולות מבחינת הקומפוזיציה, תאורה, קרופ ותיאור של פונקציונליות המוצר. תמונות בגודל 1600 פיקסל ומעלה יוסיפו את אפקט הזום אשר הקונים כל כך אוהבים. כמו כן, וודאו ששם המוצר שלכם ומילות מפתח נוספות יופיעו בשם הקובץ מופרדות באמצעות מקף (image-name-keyword.jpg) זה לא רק יעזור לכם בקידום הליסט שלכם לא גם יעזור לכם בקידום התמונות בגוגל תמונות ויביא לכם עוד טראפיק.

GTC 

GTC (קיצור של: Guaranteed till canceled) עם טוויסט – אתה צריך להמנע משימוש באמצעות GTC על מנת לשמור היסטוריית מכירה. ככל שיש יותר מכירות ו-watchers כך המוצר ידורג גבוה יותר. משמעות הדבר היא כי למוצר שלך יש אנג'ייג'מנט טוב. הטוויסט הוא, מה קורה לגבי ליסטים ללא מכירות לאחר 30 יום? אתה צריך לסיים ליסטים ולהוסיף אותם מחדש! למה? כי זה יגרום לאלגוריתם לאנדקס את הליסט מחדש "ולשכוח" מההיסטוריה הקעה ללא המכירות הקודמת. לאחר רישום מחדש, הליסט שלך יופיע בתור "ליסט חדש" ויופיע גבוה בתוצאות. האלגוריתם אוהב רעננות לכן מומלץ למחוק מוצרים ללא מכירות לאחר 30 ימים ולהוסיף אותם מחדש.

מה עוד בודק האלגוריתם של איביי?

כאשר גולש נכנס לאיביי ומחפש מוצר מסויים, האלגוריתם בודק חלק מההתנהגויות הבאות בין היתר:

  • על איזה מוצר המשתמש לחץ
  • על איזה מוצר הוא שם bid
  • אחרי איזה מוצר הוא עוקב (watch)
  • איזה מוצר הוא רכש
  • כמה זמן הגולש בילה בדף המוצר
  • על איזה תמונות הוא לחץ בדף המוצר

כאשר משהו מוכר משהו באיביי, האלגוריתם של מנוע החיפוש בודק את הדברים הבאים בין היתר:

  • מהי מדינויות ההחזרה של המוצר
  • מהו זמן התגובה של המוכר עבור פניות של קונים
  • האם כל שדות המידע על המוצר מלאים?
  • האם יש תמונות באיכות גבוהה?
  • מהו הציון של המוכר ע"פ פידבקים
  • מהם תנאי המשלוח, מחיר וזמנים
  • הם יש מידע מדוייק ובעל ערך על המוצר
  • מהו המחיר והאם הוא תחרותי
  • מהו יחס ההקלקה ויחס המכירה של המוצר
  • מהו אחוז המוצרים שלך הרושמים כ buy it now ולא כמכירה פומבית.

בהתבסס על הנתונים שנאספו, האלגוריתם מתוכנת להעניק ציונים עבור כל אחד מהמוצרים המבוסס על כמה טוב (או לא) עומד המוצר בקריטריונים הנ"ל.

אסטרטגיית OFF PAGE לחנויות באיביי

מעבר לקידום החנות בתוך המנוע החיפוש הפנימי של גוגל, ניתן לעשות קידום לחנות גם במנועי חיפוש אחרים כגון גוגל למשל ולשמוך אפילו עוד יותר תנועה לחנות שלך.
אתה לא יכול לדבר על SEO מבלי להזכיר קישורים.

כמו בכל דבר בחיים, קשרים תמיד עוזרים. בעייני גוגל, קישורים נחשבים כגון הצבעה (vote) וככל שיש יותר הצבעות לדף מסויים כך הוא נחשב לחשוב יותר. אבל זה לא רק לגבי כמות הקישורים, גם האיכות נחשבת! ככל שהלינק מגיע ממקור יותר סמכותי כך הוא נחשב לאיכותי יותר ונותן יותר בוסט גדול יותר בדירוגים. גוגל נוטה לדרג גבוהה חנויות גדולות ואיכותיות באיביי על מילות מפתח די תחרותיות. מכיוון שאתר איביי עצמו נחשב לאתר די סמכותי בעיני גוגל, לפעמים מספיק מסר מועט ביותר של קישורים על מנת לדרג חנות מסויימות על מילות מפתח תחרותיות מאוד.

ישנם מספר דרכים להשיג קישורים נכנסים (ניתן לקרוא כאן) אבל אחת הדרכים הקלות ביותר היא על ידי שימוש בנכסים הדיגטליים העומדים לרשותך בחינם ברשתות החברתיות השונות.

קורס איביי מקצועי למוכרים

אם הגעת לפוסט הזה, סימן שחיפשת איך לקדם את החנות שלך באיביי. כבר יש לך חנות, הצלחת למכור כמה מוצרים אבל משהו מרגיש תקוע.
הרבה מוכרים מגיעים לנקודה הזאת ולא יודעים כיצד להמשיך. חלק קוראים באינטרנט, חלק מנסים כל מיני דברים שאמרו להם מנטורים וחלק לוקחים ברצינות את העסק שנקרא "חנות באיביי" ומשנסים מותניים ועוברים קורס מקצועי למוכרים באיביי. בעזרת הקורס תלמדו מיומנויות חדשות שלא ידעתם, כיצד לבנות את החנות שלכם מהבסיס בצורה הנכונה תוך כדי התחשבות בשלל פרמטרים שיעזרו לכם בטווח הקצר וגם הארוך למנף את החנות שלכם לגבהים חדשים שלא היכרתם.

קחו את עצמכם בידיים

הקורס של אבי צור מחבר הספר "לעשות כסף באינטרנט" הוא הדחיפה הקלה בכנף שאתם זקוקים לו. היכנסו לאתר להתרשמות ותוכלו לרכוש את הקורס ב-50% הנחה.

סיכום ומחשבות אחרונות

כפי שקראתם במדריך, רב הדברים הם לא טכנים מדי ודי קלים לביצוע. חלקם אפילו די הגיוניים. אם תלכו לפי המדריך ותיישמו את הדברים הנ"ל על החנות והמוצרים שלכם, די בטוח שתקבלו בוסט רציני בדירוגים שלכם. רב הסיכויים שהמתחרים שלכם לא משקיעים ב-SEO על המוצרים והחנות שלהם כך שיהיה לכם קל מאוד לעקוף אותם על ידי כמה צעדים פשוטים.

שם המשחק באיביי הוא לתת ערך למשתמש. תספק את הצרכים שלו ותיצור עמוד מכירה שמתקנוורט טוב ומכאן הדרך שלך למעלה היא קצרה. ליסט טוב עם הרבה מידע מעדוכן ותמונות מוביל למכירות ומכירות מובילות לדירוג גבוה. זהו בעצם.

יועץ קידום אתרים, בעל ניסיון של +10 שנים בעולם ה-SEO והאונליין מרקטינג. מתמחה במתן שירותי ייעוץ לחברות אינטרנט, סטארטאפים ואתרי E-commerce

נשלח ב SEO

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

צריכים ייעוץ?

השאירו הודעה [contact-form-7 id="4" title="טופס יצירת קשר 1"]